Algemene voorwaarden:
1. Offerte
2. Betalingen
Al onze facturen zijn betaalbaar op onze maatschappelijke zetel. Behoudens andersluidende en schriftelijke bepaling zijn onze facturen betaalbaar binnen de 8 dagen vanaf factuurdatum. Elk bedrag dat onbetaald blijft op
zijn vervaldag zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling rente geven berekend op basis van de Belgische wettelijke interestvoet, vermeerderd met 4 % en een recht op schadevergoeding doen ontstaan van 10 %,
berekend op het factuurbedrag, met een minimum van 300 euro. De niet-betaling van op zijn vervaldag van één enkele factuur maakt het verschuldigde saldo van alle andere, zelfs niet vervallen facturen, van rechtswege
onmiddellijk opeisbaar. De opdrachtgever mag geen enkele inhouding op het bedrag van de factuur toepassen. Eventueel kan een bankwaarborg worden verleend die ten laatste één jaar na de eindfactuur wordt
vrijgegeven. Onze offerte veronderstelt de volgende betalingsafspraak:
Bij samenwerking met externe firma’s, bijvoorbeeld voor het plaatsen van een gevelsteiger, dient het bedrag hiervoor gereserveerd in de offerte in ons bezit te zijn bij aanvang der werken – Deze voorschotfactuur wordt 5
kalenderdagen voor de aanvang der werken opgestuurd.
Voor het resterend offertebedrag of offertes zonder gevelsteigers door externe firma gelden de volgende voorwaarden:
- 40% na het aanbrengen van grondlagen of isolatie zonder eindlaag. – Te betalen binnen 5 kalenderdagen
- 40% na het beëindigen van grondlagen of isolatie met eindlaag. – Te betalen binnen 5 kalenderdagen
- 10% bij oplevering van de werken – Te betalen binnen 5 kalenderdagen
3. Eigendomsvoorbehoud
4. Leveringstermijnen en oplevering
5. Garantie/waarborg
6. Stellingen/Gevelsteigers
7. Herverkoop goederen
8. Betwistingen
9. Kleurnuances
10. Verwerking persoonsgegevens
Als klant deelt u ons de volgende persoonsgegevens mee: uw identiteits- en contactgegevens (naam, aanspreektitel, adres, emailadres, telefoon- en gsm-nummer). Wij wijzen u er vriendelijk op dat u de
verantwoordelijkheid draagt voor alle gegevens die u ons verstrekt en dat wij vertrouwen op de juistheid ervan. Indien uw gegevens niet meer up-to-date zouden zijn, verzoeken wij u ons dit per kerende te melden. Het
doel van het verwerken van deze persoonsgegevens is de uitvoering van de overeenkomsten met u als klant, het klantenbeheer, de boekhouding en direct marketingactiviteiten zoals het opnemen van uw werfadres in
onze referentielijst. Deze referentielijst wordt ter beschikking gesteld van potentiële klanten van Tim Govaert Gevelrenovatie. U bent niet verplicht om uw persoonsgegevens mede te delen, maar u begrijpt dat het
verlenen van bepaalde diensten of het samenwerken onmogelijk wordt wanneer u niet instemt met de verzameling en verwerking ervan. Bij het ondertekenen van deze offerte geeft u uw toestemming tot het verzamelen
en verwerken van uw persoonsgegevens. Voor meer informatie verwijzen we naar de privacyverklaring op onze website: www.gevelrenovatie-govaert.be
BIJZONDERE VOORWAARDEN:
Bij de opgemeten oppervlaktes worden openingen groter dan 1,5 m² in mindering gebracht. Bij grote openingen wordt oppervlakte dagkanten bijgerekend – of in lopende meterprijs – of in vierkante meterprijs De huidige prijs is berekend op de opgemeten/opgegeven oppervlakte.
Indien bij nameting de oppervlaktes verschillen van de oorspronkelijke meting zal de prijs worden aangepast volgens de eenheidsprijzen uit deze offerte of volgens bijkomende offerte/orderbevestiging.
Werfbezoek door Tim Govaert Gevelrenovatie BV:
Gelieve water en elektriciteit (220volt) te voorzien op de werf.
Indien er geen stroom kan voorzien worden, wordt er een stroomaggregaat voorzien aan 100 €/dag
Betalingsvoorwaarden:
Bij samenwerking met externe firma’s, bijvoorbeeld voor het plaatsen van een gevelsteiger, dient het bedrag hiervoor gereserveerd in de offerte in ons bezit te zijn bij aanvang der werken – Deze voorschotfactuur wordt 5
kalenderdagen voor de aanvang der werken opgestuurd.
Voor het resterend offertebedrag of offertes zonder samenwerking met externe firma’s gelden de volgende voorwaarden:
- 40% na het aanbrengen van grondlagen of isolatie zonder eindlaag. – Te betalen binnen 5 kalenderdagen
- 40% na het beëindigen van grondlagen of isolatie met eindlaag. – Te betalen binnen 5 kalenderdagen
- 10% bij oplevering van de werken – Te betalen binnen 5 kalenderdagen
Bij het niet naleven van de betalingen kunnen wij de werkzaamheden stilleggen tot wanneer wij in het bezit zijn van de betalingen, wij zullen dan ook een schadevergoeding eisen van 150€ per kalenderdag gerekend vanaf
de vervaldatum van de factuur.
Gelieve ons bij akkoord een exemplaar ondertekend terug te sturen, dan bevestigen wij uw order en vooropgestelde startdatum, afhankelijk van de weersomstandigheden en betalingen.
Ondergetekende bevestigt uitdrukkelijk dat hij/zij kennis heeft gekregen van de algemene voorwaarden die van
toepassing zijn op huidige overeenkomst. Ondergetekende verklaart uitdrukkelijk akkoord te gaan met deze algemene en bijzondere voorwaarden.
Binnen zeven kalenderdagen, te rekenen van de dag die volgt op die van de ondertekening van dit contract, heeft de consument het recht om zonder kosten van zijn aankoop af te zien, op voorwaarde dat hij de verkoper
hiervan bij een ter post aangetekende brief op de hoogte brengt. Elk beding waarbij de consument aan dit recht zou verzaken, is nietig. Wat het in acht nemen van de termijn betreft, is het voldoende dat de kennisgeving
verstuurd wordt voor het verstrijken van deze termijn. De offerte is geldig gedurende één maand.
Indien om reden enkel aan de klant te wijten de overeenkomst niet kan worden uitgevoerd is steeds een forfaitaire schadevergoeding van 10 % van het offertebedrag verschuldigd aan de verkoper.
Stads – en gemeentetaxen, alsook het aanvragen van een vergunning voor het plaatsen van een stelling of het aanvragen van een bouwvergunning zijn ten laste van de klant. Hindernissen op de gevelvlakken dienen vooraf
verwijderd te worden door de klant.